2016/02/05

YaLnıZlıK SizCe NeDir?



YALNIZLIK
Bence nereden baktığımıza göre değişir.
Örneğin ; Arka arkaya dizilmiş insanları düşünün, en öndekine biraz uzaktan bakarsanız onu yalnız görürsünüz. Boşlukta bir başına sandığınız o kişinin arkası öyle bir kalabalık ki siz hayal edin. 
Bakış açınızı biraz değiştirince arkadaki bu kalabalık hemen beliriverdi değil mi?
Şimdi ise en öndeki kişiyi sırt üstü yere yatırın, hayalinizdeki diğer kişiler ise başına toplansın. Kalabalığın ortasında sırt üstü yatan mevta yalnız değil gibi gözükse de Rabbimizin huzurunda yapayalnız değil midir artık?
Yanında kimsesi yoktur ama ayaktayken yaptıkları yanındadır. 
Kafanızı karıştırdım ise özür dilerim amacım; bakış açınızı biraz değiştiğinde veya görünenin ne anlama geldiğini öğrendiğinizde yalnızlık kavramı bir anda nasıl değişiveriyor onu göstermek.
Bu konuyu neden seçtim şimdi onu anlatayım.
 
Karşı komşum yalnız yaşayan yetmiş yaşlarında bir teyze, yan komşum da aynı yaşlarda.

Yan komşumun ailesi yaşadığımız şehrin en kalabalık ve önde gelen ailelerinden yani arkası o kadar kalabalık ki anlatamam.
Karşı komşum ise başka bir şehirden gelmiş, buraya yerleşmiş ve yakınında çocuklarından başka hiç akrabası yok toplasanız on kişiler.
Karşı komşum apartmanda istediği kapıyı gönül rahatlığı ile çalabiliyor. (Hatta Mahalledeki)  Yaşına rağmen nerede yardıma muhtaç görse hemen yardıma koşuyor.
Herkes onun kapısına gönül rahatlığı ile gidiyor. Başta benim ufaklık. Kapı zilinde hoş sesli bir bayan "En güzel günler sizlerin olsun" diyor.
Yan komşumu merak ettiniz değil mi?
Torunları her seferinde benim zilime basıyor.  Her ikisini de buradan uzun uzun anlatmanın anlamı yok siz eminim ki beni anladınız. 
Şimdi sizce hangisi yalnız?
 
Ne zaman yalnız olduğunuzu düşünseniz hemen umutsuzluğa kapılmayın bakış açınızı değiştirip etrafınıza bakın.
Size yakın birisi illaki vardır.
Ne zaman dostlarım çok derseniz o zaman durup kendinize gerçekleri sorun.

Çok mu?

Konuk Yazar : İhsan GÜLER (Gölcük / KOCAELİ)

10 yorum:

  1. İlk yorumu ben yapayım dedim.
    Sevgili arkadaşım İhsan GÜLER' e teşşekkürlerimi iletiyorum. Ana fikiri çok güzel anlatmışsın.
    Emeğine ve kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sayfanda düşüncelerime yer açtığın için bende teşekkür ederim değerli arkadaşım.

      Sil
  2. Good. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thanks. Değer verip okuduğun için teşekkürler.

      Sil
  3. Yalnızlık bence kalabalıkta yalnız olduğunu düşünebilmektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bambaşka bir bakış açısı ve nekadar doğru.

      Sil
  4. Bende yakın zamanda kişisel sayfamda ele almış olduğum bir makalemde yalnızlık konusunda şu cümlelere değinmiştim.

    "Evet, insanoğlu sakin bir kafa ile düşünmeyi, aklıselim ile hareket edebilmeyi ancak yalnız kaldığı an anlayabiliyor. Çok değil, ara sıra hepimize lazım."

    Güzel bir yazı olmuş emeğinize kaleminize sağlık.

    Sevgi, saygı ve hürmetlerimle

    YanıtlaSil
  5. Teşekkürler.
    Nekadar güzel bir yerinden yakalamışsınız yalnızlığı.

    YanıtlaSil
  6. O değil de yalnızlık çok güzel bir şey değil mi? Ya da sadece ben mi böyle düşünenlerdenim.

    YanıtlaSil
  7. Dostsuz ve arkadaşsız geçen günler... Özleniyorsun...

    YanıtlaSil

Saygı ve Sevgi çerçevesinde tüm yorumlarınızı bekliyorum.