2016/01/06

Blog Okur - Yazarlığı



Blog Okur - Yazarlığı

Bu güzel ortamla tanıştığımız için gerçekten kendimizi şanslı hissetmemiz gerekir. Boş olarak değerlendirilen fakat boşuna geçirilecek zamanı olmayan kişiler olarak bizler zamanımızı, ne kendimize ne de çevremizdeki insanlara fayda sağlamayacak ortam ve mekanlarda olmak yerine bloglar içinde paylaşımlar yaparak ve yapılan paylaşımları okuyarak, yorumlayarak nasıl daha fazla fayda sağlayabiliriz ve faydalanabiliriz diye aramak çok güzel olsa gerek.
Akşama kadar televizyon karşısında kim kiminle neler yapmışı takip ettirmeye ve buradan da kazanç elde etmeye çalışan kanallar yerine veya adına sosyal denilen ama bizleri sosyallikten saf dışı bırakarak gerçek değerlerimizi unutmamızı sağlayan birçok uygulama yerine bu tür ortamlarda olmak bizlere bir nebze de olsa nefes almayı sağlıyorsa, evet arkadaş biz doğru yerdeyiz diyebiliyoruz.

Blog okuyarak neler kazanabiliriz?

Blogları gazetelerden veya birçok sosyal sayfalardan ayıran en büyük özelliği yazan kişilerin kendine özgü fikir ve paylaşımlarının olması, reklam kokusunun olmaması, yazılarını evrene yazıyor olmaları yani Türkçe karşılığı olarak “Tencere yuvarlanır kapağını bulur” misali yazılıyor olmaları, okuyanlara değer verdiklerini, yazılarının ve yorumlarının her kelimesinde hissettiriyor olmaları, olumsuz değil de olumlu düşünceler ile insanları karamsarlık içerisine düşürmüyor olmaları, bizlerin blog okumadaki en büyük sebeplerindendir.

Bu bizlere ne kazandırır diye sorarsak kendimize bir gün akşam herhangi izlenme oranı yüksek televizyon kanalında haber izleyin ve ne kazandığınızı, o anki içerisinde olduğunuz psikolojik durumuzu düşünerek blog okumanın veya yazmanın faydalarını zihninizde bir terazi içerisine koyarak tartın. Gerçekten de sizlerde benim gibi düşünmeye başlayacaksınız. 

Blog yazarak neler kazanabiliriz?

“Söz gider yazı kalır” demiştir atalarımız, yazılar kişinin kişiliğinin aynasıdır. Arkadaşlıklar, dostluklar, sevgi ve saygı elde edersiniz ki, bunları adı sosyal olan bir kanalda veya gazetede bulamazsınız.

Yazarak hem düşüncelerinizi hem de ufkunuzu genişletirsiniz. Bizlerin hedefi yazar olmaktan önce düşüncelerini ve duygularını anlaşılabilen bir şekilde yazan olmaktır. Her işte olduğu gibi bu konuda da bir anda usta olmayı beklemek saygısızlık olur. Önce çırak olmak lazım. Ne demiş  Mevlânâ Celâleddîn-î Rûmî 

“Hamdım, piştim, yandım” 

Blog yazılarına yorum bırakmak önemli midir?

Yazılan her yazıda bir emek vardır. Bu emeğe karşılık evet ben yazınızı okudum, anladım ve  beğendim buda benim fikirlerim veya size desteğimdir demek için yorum bırakmak gereklidir. Saatlerce uğraşılıp fayda sağlamak için yazılar yazılarak paylaşımlar yapılıyor, dakikalarca okuyan bizler bir dakikamızı da ayırarak bu emeklerin karşılığını hiç olmazsa yüzlerinde bir tebessüm kazanmak veya yapmış oldukları işe saygımızı göstermek için yorumlamalıyız. Hiç birşey kaybetmez çok şey kazanırız.

Şunu hiçbir zaman unutmamalıyız; bizler de sonucunda insanız ve insani değerlerimizi korumalı ve bu değerlerimizi bizlerden sonraki nesillere aktarmalıyız. Bunun için de devamlı okumalı, anlatmalı ve örnek olmalıyız.

Mevlana'ya bir gün sormuşlar;
- O kadar okursun, o kadar yazarsın, ne bilirsin?
Mevlana şu cevabı vermiş;
- Haddimi bilirim.

13 yorum:

  1. Söylediklerinize katılıyorum, beğenerek okudum, teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  2. Bende size teşekkür ederim, zamanınızı ayırıp yorum yaptığınız icin. TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  3. Çok doğru tespitler hocam.Blog yazmak insanı geliştiriyor bence de,sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Bende degerli zamanınızı ayırdığınız için ve yorumunuz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. yazınız çok yerinde tebrik ederim :) en güzel yanı yazıyı yazdıktan sonra, sürekli mailimi ya da bloguma yorum gelmiş mi diyerek kontrol etmek, bir yorum bile gelse insan heyecanlanıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kazanç sadece maddiyatla olmaz, manevi kazanç daha çok mutlu ediyor bizleri. Onun için bir yoruma bile sevinebiliyoruz. Değerli zamanınızı ayırdığınız için TEŞEKKÜRLER.

      Sil
  6. Merhabalar Mustafa bey,siteme yeni dahil olanlara, teşekkür babından giderek eklemek üzere uzanan yolda yayınızın bir arkadaşımız tarafından paylaşıldığını gördüm ve adınıza aşina olduğum için şu an sitenizdeyim.Yorum bırakmayı seven ve yararına inanan biriyim.Bu mecrada bir çok tatlı kızlarım ve oğullarım olduğu gibi,zıtlıklarını da dürüste paylaşanlar ve onlara kırmadan verdiğim cevaplarım oldu.Sizi farketmiştim.Fakat sitenize bu paylaşimdan ulaşmış oldum.Bir çok konuda hem fikir olduğumuzu söyleyebilirim.Size kolay gelsin diyorum.Sanırım üye olduğum için yayınlarınızı görebileceğim.Sağlıcakla kalın.Ece Evren..

    YanıtlaSil
  7. Benimle aynı fikirde olduğunuzu okuduğum tüm bloglara bırakmış olduğunuz o güzel yorumlarınızdan anlayabiliyorum. Yazan kişinin kendini geliştirmesi ve yazmaya devam etmesinin sebeplerinin başında yorumlar geliyor. Değerli zamanınızı ayırıp yazımı okuduğunuz için ayrıca TEŞEKKÜR ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Mustafa bey.Rica ederim.Saygılar..

      Sil
  8. Hocam ben böyle deyimleri , atasözlerini ya da önemli kişilerin sözleriyle desteklenen yazıları çok seviyorum bu yazınızda çok sağlam olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Dikkat etsek herşey ile alakalı bir söz var mutlaka. Boşuna söylenmiş sözler değiller. İlim sahiplerinin sözleri ve hikayeleri beni çok etkilemiştir. TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  10. Çok doğru abi sonuna kadar haklısın. :)

    YanıtlaSil

Saygı ve Sevgi çerçevesinde tüm yorumlarınızı bekliyorum.